هک,امنیت,اخبار,اطلاعات,بازی,گیم,game,پک,pack,ورزشی,sport,اسپورت,نرم_افزار, اپلیکیشن,دانلود,فایل, download,اخباربازی,اخبار بازی,سورس,برنامه نویسی,پک های آموزشی,آموزشی
تبلیغات
تدریس خصوصی زبان فرانسوی
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

آیا می دانید های جالب و کمیاب

%20" target="_blank">

آیا میدانید: اردنی ها چاقترین مردمان روی زمین هستند .

آیا میدانید: ۸۰% موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده اند .

آیا میدانید: حدود ۷۰۰۰ نوع برنج مختلف در دنیا وجود دارد .

 آیا میدانید: اکثر افراد در کمتر از ۷ دقیقه خوابشان می برد؟

آیا میدانید:  که بیماری قند اولین عامل کوری در مردم جهان است ؟

آیا میدانید: (۱۱%) جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل داده است ؟

آیا میدانید: استرس تا ۵ برابر سیستم ایمینی بدن را پایین می آورد ؟

آیا میدانید: حرف D برای اولین بار در عدد ۱۰۰ بکار می رود (Hundred)

آیا میدانید:  سرود اصلی کشور یونان متشکل از ۱۵۸ بیت میباشد ؟

آیا میدانید:  دو سوم آدم رباییهای جهان در کلمبیا به وقوع می پیوندد؟

آیا میدانید: پشه اشخاص جوان را نسبت به اشخاص پیر ترجع میدهد.

آیا میدانید: حرف سی (C) هیچگاه در املای اعداد انگلیسی بکار نمیرود .

آیا میدانید: یک گاو می تواند از پله ها بالا برود ولی پایین نمی تواند بیاید.

آیا میدانید: تنها یک نفر در جهان در مقابله با ایدز جان سالم به در برده است؟

آیا میدانید: وزن کل انسان های جهان با وزن کل مورچه های جهان برابر است؟

آیا میدانید: یگانه چیزی که بیشتر باعث مرگ و میردر جهان میشود پشه است؟

آیا میدانید: مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر میباشد .

آیا میدانید: هر هکتار جنگل قادر است بیش از پنج تن گرد و غبار هوا را جذب کند .

آیا میدانید: ۱روز سیاره زهره برابر است به ۳۰ روز زمینی و یک سالش ۷ ماه است؟

آیا میدانید:  که در خط استوا ، دمای هوا در تمام فصول سال تقریبا یکسان است؟’

آیا میدانید: تعداد مرغ ها در سراسر جهان تقریبا” با جمعیت انسانها مساوی است .

آیا میدانید: قطر خورشید در حدود ۱۳۹ هزار حجم آن ۱۰۳ میلیون بار بزرگتر از زمین است.

آیا میدانید: در یک سانتی متر مربع پوست شما (۱۲) متر عصب و (۴) متر رگ و مویرگ وجود دارد . منبع : سایت زیرمیزی.

آیا میدانید: ۵۰ درصد جمعیت جهان در طول حیات خود هیچگاه از تلفن استفاده نکرده اند .

آیا میدانید: موشهای صحرایی سالانه یک سوم منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود می سازند؟

آیا میدانید: برای اینکه ۷۰۰ گرم به وزن شما اضافه شود باید ۹ کیلو سیب زمینی بخورید ؟

آیا میدانید: حروف انگلیسی A,B,C,D در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد ۱ تا ۹۹ دیده نمی شود؟

آیا میدانید: اگر ساعت ۷ صبح با هواپیما، توکیو را ترک کنید ساعت ۷:۴۵ عصر روز قبل به هاوایی می‌رسید.

آیا میدانید: تقلب در مدارس بنگلادش جرم به حساب می‌آید و افراد بالای ۱۵ سال در صورت تقلب کردن، به زندان فرستاده می شوند.

آیا میدانید: با جستجو کردن عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ در گوگل، عکس یک سری آدم میبینید که سرشان را در یخچال فرو کرده‌اند.

آیا میدانید: اگر سلول های موجود بر روی پوست بدن یک انسان را به دنبال هم بیچینیم طول آن ۴۵ مایل خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

زندگی نامه اسحاق نیوتون

 

اسحاق نیوتون

دانشمند و ریاضی دان انگلیسی و متفکر بزرگ در 25 دسامبر 1642 در لینلکن در شب عید میلاد مسیح به دنیا آمد. وی در بدو تولد از نظر جسمانی ضعیف و کم بنیه و غیر عادی و ناتوان بود . پدرش قبل از تولد وی چشم از جهان فرو بست . سه ساله بود که مادرش ازدواج مجدد کرد . با ازدواج مادر ؛ کودک را به مادر بزرگ سپردند . دوران کودکی نیو تون در مزرعه ای دور افتاده سپری شد . او خواهر یا برادری نداشت  که دوران کودکی را با آنها سپری کند بنابر این تنهایی غم انگیز  نیوتون  باعث شد که در بزرگسالی دارای شخصیتی گوشه گیر و انزوا طلب باشد . بیشتر اوقات در فکر ساختن وسایل مکانیکی بود در دوره مقدماتی تحصیلات خود شاگردی منظم نبود حتی تا زمان بلوغ از نظر تحصیلی فردی کند ذهن به شمار میرفت و نشانه ای از نبوغ در او دیده نمی شد . بیشتر اوقات در تنهایی و انزوا به سر میبرد و در تفکر بود ؛ مدرسه را ترک کرد تا در امور مزرعه به مادر بزرگش کمک کند اما بعد مشخص شد که به درد کار زراعت نمی خورد. عموی نیوتون او را تشویق میکند تا به کمبریج برود  در سال 1660 وارد کمبریج شد و 5 سال بعد فارغ التحصیل گشت . با شروع طاعون که اروپا را بیر حمانه در کام خود کشیده بود نابغه بزرگ ناچار شد به مزرعه مادر بزرگ نقل مکان کند . به علت شروع طاعون  دانشگاه ها و مجامع عمومی بسته شده بود . نیو تون به مدت 18 ماه به تحقیق در مسائل علمی پرداخت . در سن 22 سالگی با دختری به نام مارگریتا که از تبار اشراف ایتالیا بود آشنا شد و این آشنایی به عشق شور انگیزی مبدل شد اما این عشق او را از تفکرات علمی باز نداشت و شاید مشوقی برای کارهای علمی او بود . وی در یک شب مهتابی که در کنار درخت سیبی به تفکر می پرداخت با افتادن سیب به زمین سوا لات زیادی برایش مطرح شد و به دنبال آن قانون جاذبه عمومی را کشف کرد . نیوتون در سالهای 1665-1666 به آزمایشهای متعددی در زمینه نور پرداخت که سبب شهرت وی گشت  او نامه ای به انجمن سلطنتی نوشت که در آن نظریاتش را در مورد نور و رنگ مطرح کرده بود اما پس از مدتی با مخالفت رابرت هوک مواجه شد چرا که وی نیز آزمایشاتی در زمینه نور انجام داده بود که به نتایج صریح و روشنی دست نیافته بود بنابراین نیوتون را مورد حمله قرار داد و دشمنی عمیقی  را با نیوتون ادامه داد . نیوتون با توجه به ماجرای عاشقانه ای که داشت هیچگاه ازدواج نکرد ؛ وی مردی بسیار کم حافظه و فراموش کار بود چنانچه در کمبریج به عنوان یکی از استادان گیج به شمار میرفت . او بسیار کم غذا می خورد و از نظر ظاهری بیشتر اوقات نا مرتب بود و گاه تا نیمه شب کار میکرد . وی مردی حساس و زود رنج بود که از انتقاد به شدت ناراحت میشد . نیوتن در سال 1668 اولین تلسکوپ انعکاسی را ساخت . نیوتن  30 ساله بود که بزرگترین اثر علمی خود یعنی کتاب اصول را نوشت . وی  کارهای زیادی  در زمینه فیزیک و ریاضیات انجام داده بود ؛ و به مسائل هندسی نیز علاقه داشت او سعی کرد دستور العملهای برای تهیه طلا به دست آورد . وی پس از چاپ کتاب اصول بر اثر خستگی و کار مداوم دچار عدم تعادل روانی گشت و   بیمار شد و پس از مدتی بهبود یافت اما توانایی قبل را نداشت تا اینکه در 20 مارس 1727 در لندن در گذشت . روحش شاد.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

زندگی نامه دکتر حسابی

 

سید محمود حسابی، فیزیکدان ایرانی، در سال 1281 ه.ش در تهران متولد شد. فرنام «پدر علم فیزیک ایران» از آن اوست.

پدرش (سید عباس معزالسلطنه) و مادرش (گوهرشاد حسابی) هر دو اهل تفرش بودند. او چهار سال اول دوران کودکی‌اش را در تهران سپری نمود. سپس به همراه والدین و برادرش عازم شام شد. در هفت سالگی تحصیلات ابتدایی خود را در بیروت، با تنگدستی و مرارتهای دوری از میهن، در مدرسه کشیش‌های فرانسوی آغاز کرد. در همان زمان تعلیمات مذهبی و ادبیات فارسی را نزد مادرش فرا می گرفت. او قرآن کریم و دیوان حافظ را از حفظ می دانست. وی اعتقادی ژرف به قرآن داشت. او همچنین بر کتب بوستان ، گلستان سعدی ، شاهنامه فردوسی ، مثنوی مولوی و منشات قائم مقام اشراف کامل داشت. محمود حسابی در12شهریور سال 1371 هجری شمسی در بیمارستان دانشگاه ژنو درگذشت. آرامگاه (خانوادگی) وی در شهر تفرش قرار دارد.

تحصیلات

شروع تحصیلات متوسطه‌ او مصادف با آغاز جنگ جهانی اول, و تعطیلی مدارس فرانسوی زبان بیروت بود. از این رو, به مدت دو سال در منزل به تحصیل پرداخت. پس از آن در کالج آمریکایی بیروت به تحصیلات خود ادامه داد. در سن هفده سالگی لیسانس ادبیات، و در سن نوزده سالگی لیسانس بیولوژی را اخذ نمود. پس از آن در رشته مهندسی راه و ساختمان فارغ التحصیل شد. در آن دوران با اشتغال در نقشه کشی و راهسازی، به امرار معاش خانواده کمک می‌کرد. او همچنین در رشته‌های پزشکی, ریاضیات و ستاره شناسی به تحصیلات دانشگاهی پرداخت. شرکت راهسازی فرانسوی که او در آن مشغول به کار بود, به پاس قدردانی از زحماتش, وی را برای ادامه تحصیل به فرانسه اعزام کرد. در سال 1924م به مدرسه عالی برق پاریس راه یافت و در سال 1925م فارغ التحصیل شد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: زندگی نامه , دکتر حسابی , زندگی نامه دکتر حسابی و خدمات ایشان ,
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

زندگی نامه ارسطو

 

از  منطقیان باستان و مدرن کس بزرگ‌تر از ارسطو نیست؛ آن‌که آثارش برای دو هزاره به‌طور گسترده حاکم بر عالم اندیش ورزی بود. از او اغلب فقط به‌عنوان «فیلسوف» یاد می‌شد؛ و اقتدار وی (حتی وقتی در اشتباه بود!) به‌ندرت مورد پرسش بود.

در شهر استاگیرا در مقدونیه، همان‌جا که پدرش پزشک شاه بود، به دنیا آمد. از بدو تولد به او که دوست شاه فیلیپ بود به‌عنوان عضوی از ساختار اشرافی زمان نگریسته شد. وقتی فیلیپ به شاهی نشست ارسطو را که در  آکادمی، مدرسه افلاطون، مشغول تحصیل بود برای آموختاری فرزند خود اسکندر (همان‌که بعد به اسکندر کبیر معروف شد) به مقدونیه فراخواند. اسکندر آن هنگام که در آسیا پیگیر فتوحات خود بود احترام معلم خویش پاس می‌داشت و با وی در تماس بود. او به درخواست ارسطو گونه‌ها[گیاهی و جانوری] و مصنوعات گوناگون برای وی می‌فرستاد. گونه‌هایی که در گسترش آغازین علوم ایفای نقش کردند.

ارسطو همراه افلاطون و سقراط یک از سه‌گانه پایه‌گذار فلسفه غرب است – و به‌راستی ذهنی جامع و گردآمده‌ از دانش داشت. او تقریباً در هر موضوع زمان خود که دانشی بود پا به میدان درنهاد و در آن مشارکت کرد، درباره آن نوشت و نیز آن را درس داد: علوم طبیعی (زیست‌شناسی، جانورشناسی، جنین‌شناسی، تشریح، اخترشناسی، هواشناسی، فیزیک و نور)؛ هنر (شعر، موسیقی، نمایشنامه، فن سخن)؛ حکومت و سیاست؛ روانشناسی و تعلیم و تربیت؛ اقتصاد؛ اخلاق؛ متافیزیک – و درس منطق که به‌تنهایی بنیان‌گذار سامانمند آن بود. درس گفتارهای او در منطق بعداً در اثری بزرگ با عنوان ارگانون  ( "ابزار") گردآوری شد، همان‌که آغازین بحث صوری ما [در کتاب درآمد به منطق] نیز خواهد بود. نافذ بودن و انسجام تحلیل‌های منطقی و نیز جامعیت و دقت کلی مطالعات علمی وی دانستن او را به‌عنوان یکی از بهترین متفکران که تاکنون سیاره ما به خود دیده موجه می‌سازد.

در ۴۹ سالگی ارسطو به آتن برگشت و مدرسه بسیار پرنفوذ خود، لیزیم/ Lyceum، را گشود، جایی که دوازده سال را در آن به درس و بحث گذراند. وی به علل طبیعی در ۳۲۲ پیش از میلاد درگذشت. بنا به خواستش وی را در کنار همسرش پیتیاس/ Pythias به خاک سپردند.

ارسطو در منطق پیگیر این ضرورت برجسته، یعنی تعیین قواعد استدلال صحیح، بود. وی چهار گونه گزاره بنیادین کاتگوریک [رسته‌ای-حملی] را شناسایی کرد و نیز اعتبار آن‌ها را توضیح داد. وی در تحلیل اولی [Prior Analytics]، یک از شش کتاب ارگانون، شرح نظری و استادانه از قیاس‌های کاتگوریک[رسته‌ای-حملی] را ارائه داد، شرحی که برای مدت‌های طولانی حاکم تمام‌قد منطق استنتاجی گردید و امروز نیز یک ابزار کارآمد در استدلال متقن است.

چنین گفته‌شده ارسطو احتمالاً آخرین فردی بود که هر آنچه در زمان وی دانسته بود را می‌دانست.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

زندگی نامه پیتر آبلارد

%20" target="_blank">

 آبلارد در نزدیکی نانت(شهری در فرانسه فعلی) در منطقه بریتانی (ناحیه‌ای در شمال غرب فرانسه) در ۱۰۷۹م(۴۸۵ش)، در یک خانواده نجیب‌زاده پا به دنیا گشود. باآنکه می‌توانست یک شوالیه ثروتمند  شود این‌گونه زندگی را نپذیرفت و به‌ زندگی علمی روی آورد. خانه را به مقصد پاریس ترک کرد و در آنجا نزد ویلیام شاپویی  (/Champeaux ناحیه‌ای در مرکز فرانسه قدیم) به تحصیل پرداخت، که سر آخر به علت اختلافات تند و تلخ وی مدرسه خود را گشود. سرانجام به‌عنوان عضو مدرسه نوتردام انتخاب شد و آنجا بود که بسیار محبوب و موجب جذب دانشجو از سرتاسر اروپا گردید.  در ابتدا به منطق که دیالکتیک نامیده می‌شد و نیز به متافیزیک گرایش پیدا کرد. وی با مسئله ژرف متافیزیکی یعنی کلی‌ها/universals، یا اشیاء مجرد مواجه و با آن‌ها دست‌وپنجه نرم کرد.  عبارات عام (برای مثال، عدالت، زردی، نرمی) آشکارا وجود دارند، اما آیا  واقعاً این اشیاء مجرد در جهانی غیر فیزیکی، زبرتر یا زیرتر از آن عبارات، وجود دارند؟ آبلارد بر این بود که چنین نمونه‌هایی وجود ندارند و  این ما هستیم که گاهی به‌وسیله واژگانی که برای ویژگی‌های مشترک اشیاء بکار می‌بریم گمراه می‌گردیم . این‌گونه نگاه او ازآن‌پس به  نام‌گرایی/nominalism شناخته شد.

زمانی که به‌عنوان معلم سرخانه هلوئیز/Heloise برادرزاده هفده‌ساله یک پاریسی بنام فولبرت/Fulbert به کار اشتغال داشت رابطه‌ای با وی آغاز که منجر به بارداری هلوئیز گردید. آن‌ها به بریتانی موطن آبلارد گریخته و  در آنجا هلوئیز فرزندش را به دنیا آورد. آبلارد سرانجام با هلوئیز ازدواج کرد و بعدازآن وی را روانه کرد تا راهب شود. عموی وی که از این رسوایی در خشم بود برای حمله و ناسزاگویی و تضعیف او اوباش را بکار گرفت. ازآن‌پس آبلارد رو به صومعه‌ آورد و به راهبی و تدریس پرداخت و این در حالی بود که وی به خاطر تکبر در اندیشه ورزی در میان هم‌قطارانش بسیار نامحبوب بود. به‌ناچار از صومعه‌ای به صومعه‌ای دیگر می‌رفت و به‌شدت نیز درگیر مجادلات کلامی گردید.

در منطق، آبلارد به کشف رابطه بین مقدمات و نتیجه در استدلال‌های استنتاجی نائل گردید. وی ازجمله اولین کسان بود که به سرشت  تألیف ‌لفظی/syntactic اعتبار تأکید می‌ورزید. او خاطرنشان می‌کرد که اعتبار یک استدلال به خاطر  خاصه معنایی/semantic مفاد گزاره‌های آن نیست، بلکه این به علت روابط صوری میان آن گزاره‌ها است.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: زندگینامه های فیلسوفان , ,
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

اشتباهى كه بيشتر از يكبار تكرار شود، انتخاب است نه اشتباه !

A mistake repeated more than once is a decision

.................................................................

Je ne peux pas te cacher au fond de moi , ni ton nom dans ma bouche ... 

qu'est-ce qu'une fleur fait - elle avec son odeur ?
Et un champ de blé avec son épi?
Un paon avec sa queue ?
Une lampe avec son huile ?
Où est-ce que je pourrais aller avec ton amour ... !?
Où est-ce que je pourrais te cacher?
Quand les gens te voient dans les mouvements de mes mains ...
la musique de ma voix et le balancement de mes pas ...

نمى توانم نامت را در دهانم و تو را در درونم پنهان كنم ...
گل با بوىِ خود چه ميكند؟
گندمزارِ با خوشه اش ؟
طاووس با دمش ؟
چراغ با روغنش ؟
با تو سر به كجا بگذارم ؟
كجا پنهانت كنم ؟
وقتى مردم ...
تو را در حركاتِ دست هايم ، موسيقى صدايم
              و
توازن گام هايم مى بينند ....


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : 21 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

انرژی زمین‌گرمایی (به انگلیسی: Geothermal energy) به انرژی حرارتی که در پوسته جامد زمین وجود دارد، گفته می‌شود. این گونه انرژی اغلب در جهت تولید الکتریسیته زمین‌گرمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به چرخه تولید انرژی الکتریکی از انرژی زمین‌گرمایی اطلاق می‌گردد. فناوری مورد استفاده در طرح‌های تولید برق از انرژی زمین‌گرمایی شامل نیروگاه‌های بخار خشک، نیروگاه‌های تبدیل بخار سیال و نیروگاه چرخه دوگانه است.

 

تکنیک حفر چاه

یکی از اشکالات عمده ژئوترمال این است که چشمه‌ها یا در نقاط مشخص و کمیاب است و یا در مناطقی که قبلا آتشفشان فعال بوده ، وجود دارند. اگر بیاییم در این مناطق زمین را تا عمق 2 الی 3 کیلومتری حفر کنیم، دمایی به اندازه 200 تا 300 درجه سانتیگراد پیدا می شود. دسترسی به زمین گرمایی در همه نقاط زمین مقرون به صرفه نیست. همانند کمربند زلزله ، مناطقی که مقرون به صرفه است ژئوترمال نامیده می‌شود.

روش اول

استفاده از بخار داغ محبوس شده در داخل زمین: بخار داغ 250 درجه سانتیگراد است و با فشار زیاد قابل دسترس است. بخار داغ آب معمولا در عمق 2000 متری زمین قرار دارد.

روش دوم

این روش درحالت خشک است یعنی با با تزریق آب به صخره‌های زیر زمینی که بسیار داغ هستند، می‌توان آب داغ یا بخار داغ تولید کرد. بهره کار در این روش 10% الی 17% است. آب لازم برای تولید 1KWh کیلو وات ساعت برق 363 کیلوگرم می‌باشد. در صورتی که بخار آب لازم برای تولید 1KWh کیلو وات ساعت برق 5.9 کیلوگرم می‌باشد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
برچسب‌ها: انرژی , زمین گرمایی , انرژی زمین گرمایی ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

ورود سم حشرات به بدن می‌تواند آسیب‌زا یا حتی کشنده باشد؛ اما محققان اخیرا دریافته‌اند که در زهر زنبور ماده‌ای وجود دارد که می‌تواند با قرارگرفتن در یک کپسول نانو به جنگ ویروس HIV برود.

 
 
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، امید می‌رود که با ساخت ژلی از این نانوذرات بتوان از ورود HIV به بدن جلوگیری کرد.   جزئی از زهر زنبور با بسته‌بندی در حباب‌های بسیار کوچک می‌تواند HIV را ضربه فنی کند! دانمشندان با آزمایش سیستم ارسال در بشقاب‌های آزمایشگاهی گزارش می‌دهند که این نانوذرات به ویروس می‌چسبند و بدون تخریب سلول‌ها، آن را نابود می‌کنند؛ فناوری که شاید روزی با آزمون‌های بیشتر از ابتلا به HIV در بعضی افراد جلوگیری کند.   آنتونی گومز (Antony Gomes)، فیزیولوژیست دانشگاه کلکته در هند که کاربرد پزشکی زهرها را مطالعه می‌کند، می‌گوید: «قطعا این روشی بدیع است. گزارش اندکی درباره درمان مبتنی بر زهر علیه ویروس‌ها موجود است. این نوع از پژوهش پتانسیل پیشرفت و توسعه محصولات را دارد.»   پژوهشگر پزشکی، جاشوآ هود (Joshua Hood) از دانشگاه واشنگتن در سینت لوئیس و همکارانش، تاثیر نانوذرات حامل سم را در آزمایشگاه بر HIV آزمودند. ذرات ترجیحا به HIV قفل شدند و محموله خود را تحویل دادند: جزء زهری – سمی با نام ملیتین (melittin) – حفره‌های روی پوشش پروتئینی محافظ HIV را پر کرد و به شکل چشمگیر میزان ویروس‌ها را کاهش داد. این پژوهش در نسخه کنونی آنتی‌وایرال تراپی به چاپ رسیده است.   آن‌ها همچنین جزء زهری را در سلول‌های سالم انسانی آزمایش کردند. اگرچه می‌دانیم ملیتین غشای سلولی را تجزیه می‌کند، این سلول‌های انسانی به خاطر درمان چندان متاثر نشدند زیرا نانوذرات حاوی ملیتین با ساختار‌های محافظی همراه بودند که در خارج آن‌ها نصب شده بود.   این محافظ‌ها مثل ضربه‌گیر عمل می‌کردند تا نگذارند نانوذرات – و به‌ویژه زهر داخل‌شان – با غشای سلولی تماس یابد. این کار به نانوذرات اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک سازه قفل - کلید خاص در پوسته پروتئین ویروس چفت شوند و با ویروس‌های بسیار کوچک‌تری پیوند یابند.   به نوشته تارنمای انجمن فیزیک، نویسندگان این مقاله سلول‌های انسانی را از اندام جنسی بانوان انتخاب کردند که معمولا مکان ورود ویروس HIV هستند.هود می‌گوید این یافته‌ها راه را برای آزمایش بیشتر با هدف بلندمدت ساخت ژلی حاوی این نانوذرات فراهم می‌کند.برونو سارمنتو (Bruno Sarmento) محقق زیست‌فناوری از دانشگاه پورتوی پرتغال می‌گوید اگر بخواهیم از این دارو استفاده عملی کنیم، هنوز هم باید کارهای بسیاری انجام دهیم: «باید توجه بسیاری به تولید نانوذرات به روشی قدرتمند و همگن کرد تا یکنواختی دارو حفظ شود.» همچنین وی می‌گوید چنین ژلی نیاز به ویژگی‌های چسبنده دارد تا مطمئن شویم که نانوذرات در محل درست باقی می‌مانند و از ورود ویروس به جریان خون جلوگیری می‌کنند.

|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: زهر زنبور؛قاتل ویروس ایدز!!!!!؟؟؟؟ , ,
برچسب‌ها: زنبور , زهر زنبور , قاتل , ویروس ایدز , زهر زنبورقاتل ویروس ایدز ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

تحقیقات جدید دانشمندان، امكان پیشگویی ابتلا به  بیماری آلزایمر را بر اساس نحوه راه ‌رفتن افراد فراهم كرده است. در  كنفرانس بین‌المللی انجمن آلزایمر كه امسال در 'ونكوور' كانادا برگزار شد،چهار تحقیق مستقل ارائه شد كه ارتباط مستقیم قابلیت‌های شناختی مغز با  توانایی راه‌رفتن انسان را بیان می‌كند. نتایج این تحقیقات می‌تواند پزشكان را در تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر و سایر بیماری‌های شناختی یاری دهد.

 

این تحقیقات نشان می‌دهند بررسی و اندازه‌گیری  تغییرات سرعت راه‌رفتن می‌تواند معیار ارزشمندی برای پیش‌بینی ابتلا به  آلزایمر و بیماری‌های شناختی دیگر به دست دهد و پزشكان نباید فرآیند  راه‌رفتن را یك فعالیت ساده و خودكار مستقل از قابلیت‌های شناختی مغز  بدانند.


|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: شناسایی آلزایمر ازطریق سرعت راه رفتن افراد!!!! , ,
برچسب‌ها: سرعت راه رفتن , آلزایمر , پیش بینی آلزایمر , شناسایی آلزایمر ازطریق سرعت راه رفتن افراد ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

توماس ادیسون مخترع آمریکایی که در 15 فوریه 1847 در شهر کوچک میلان اوهایو پا به عرصه وجود گذاشت . پدرش هلندی و مادرش یک اسکاتلندی بود. از همان اوان کودکی علاقه بسیاری به مطالعه داشت و مادرش وی را به کار تشویق میکرد او به طور پراکنده مدت 5 سال در مدرسه به تحصیل پرداخت ؛ او به علت ناشنوایی مدرسه را ترک گفت وی پیوسته از مدرسه گریزان بود چرا که معلمش او را شخصی کودن و کند ذهن می دانست و هیچ دوستی در مدرسه نداشت تنها مادرش بود که عظمت اندیشه و روح او را در می یافت و دوست نزدیکی برای او محسوب میشد. او در سن 9 تا 12 سالگی کتابهایی مانند فرهنگ علوم و اصول نیوتون و ....را مطالعه کرد . کتاب موخر وی را در جهان ریاضیات متحیر و سرگردان ساخت. وی برای کمک به خانواده به کار روزنامه فروشی پرداخت ؛ سپس به عنوان کارگر راه آهن دیترویت و پورت هارون مشغول به کار شد . رفتار پسندیده و خوب وی موجب شد که دوستان زیادی در قطار پیدا کند وی تصمیم گرفت شخصا روزنامه ای منتشر کند . اولین نسخه نشریه وی در سوم فوریه 1862 منتشر گشت . ادیسون به فعالیتهای علمیش به مرور ادامه داد . در مدت کوتاهی کارگاه کوچکی برای خود درست کرد یکی از دوستانش می گفت : که یک روز او تمام آثار فارادی را در مورد الکتریسیته خریداری کرد و تا صبح به مطالعه آنها پرداخت به دوستش گفته بود که من کارهای زیادی  باید انجام دهم و زندگی هم خیلی کوتاه است. او شبها در تلگرافخانه کار میکرد و روزها به مطالعه و آزمایش می پرداخت . ادیسون سیستم تلگرافی در سال 1873 اختراع کرد که برای همگان باور نکردنی بود . اتفاق مهم دیگری که در این سال رخ داد ؛ ازدواج ادیسون با دختر جوانی به نام ماری استیل ول بود که همسری مهربان برای ادیسون محسوب می شد . این همسر دلسوز در سال 1881 فوت کرد و ادیسون را تنها گذارد . در سال 1886 ادیسون در منلو ملکی را خرید که در آن یک کارگاه بزرگ و آزمایشگاهی مجهز تاسیس کرد اختراعات پی در پی او چنان شگفت انگیز بود که معروف به جادوگر منلو پارک شد . در سال 1878  پرو فسور پارکر لامپ ذغالی را به ادیسون نشان داد و در همین سال بود که مخترع بزرگ سرگرم بزرگ ترین اختراع شد و سرانجام در اواخر سال 1880 میلادی اختراع خود را به ثبت رساند و کارخانه ای در منلو پارک به ساختن لامپ های برق پرداخت . اکنون ادیسون بسیار معروف شده بود و ا ز شهرت بسزایی برخوردار بود . اختراع بعدی او گرامافون بود که به دنبال آن کینه توسکوپ (دوربین اولیه سینما ) نیز اختراع شد در سال 1886 با  دختر یکی از سرمایه داران مشهور به نام مینا میلر ازدواج کرد چرا که در آن زمان همسر اولش فوت کرده بود .ادیسون پیوسته در حال کار کردن بود و هیچگاه از کار خسته نشد تا اینکه در 18 اکتبر 1931 در سن 84 سالگی فوت کرد. روحش شاد.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: زندگینامه های فیلسوفان , ,
برچسب‌ها: زندگی نامه , توماس آلوا ادیسون , زندگی نامه توماس آلوا ادیسون ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

حالت های مختلف ماه

 

 

روی ادامه مطلب کلیک کنید

 

چشمک

 

 

حالت های مختلف ماه

 

 

روی ادامه مطلب کلیک کنید


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: عکس حالت های مختلف ماه , ,
برچسب‌ها: عکس , ماه , حالت های مختلف , حالت های مختلف ماه ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

هر چند بیشتر مردم فکر که الماس ها باید شفاف یا بی رنگ باشند ولی حقیقت غیر از این است. بیشتر الماس ها زرد، قهوه ای و مشکی هستند و این الماس ها معمولاً از کاربرد های صنعتی سر در می آورند. مصارفی مانند مته ها، تیغه های برنده، اره ها و... را می توان از کاربرد های این نوع الماس ها نام برد. رنگ انواع نادری از الماس ها سفید رنگ (یا بی رنگ) است.

هر چه قیمت الماس بالاتر می رود رنگ آن هم تغییر می کند. امروزه به راحتی می توانید یک الماس قهوه ای روشن یا زرد در جواهر فروشی ها پیدا کنید هر چه الماس سفید تر باشد ارزش این سنگ قیمتی بیشتر است.

الماس با توجه به رنگ وجه آن در برابر یک پشت زمینه سفید رنگ گرید بندی یا درجه بندی می شوند. کسانی که به الماس گرید می دهند رنگ آن را با سنگ های استاندارد انستیتوی گوهر شناسی آمریکا مقایسه می کنند. آنگاه گرید الماس در نامه ای ضمیمه آن می شود. بیشتر الماس هایی که به عنوان جواهر استفاده می شوند در زمره الماس های بی رنگ یا نزدیک به بی رنگ هستند. دسته بندی از G تاJ است

 

 

انستیتوی گوهر شناسی آمریکا (GIA) بر اساس رنگ از D (بی رنگ) تا Z (زرد) برای الماس ها گرید تعیین کرده است. الماسی که بی رنگ شناخته می شود می تواند گرید D, E یا F داشته باشد و با توجه به اینکه این اختلاف گرید از تا ادامه دارد اختلاف بین دو حرف نزدیک به هم مانند F و G بسیار زیاد است. برای اینکه یک الماس در امریکا خواهان داشته باشد باید متوسط گرید آن بین G تاباشد.

چواهر شناسان برای قضاوت در مورد رنگ یک الماس دو ابزار در اختیار دارند. اولین آن به سنگ معیار یا سنگ محک معروف است. گوهر شناس الماس را با یک سری سنگ استاندارد مقایسه می کند و از نظر کیفی هم رنگ آنرا در مقایسه با سنگ محک بررسی می کند.

هنگامی که می خواهید درباره رنگ یک الماس می خواهید قضاوت کنید بسیار مهم است که این سنگ قیمتی روی جواهرات نصب نشده و کاملا عریان باشد. شما می توانید از جواهر فروش سنگ محک را بخواهید و الماس و سنگ محک هر دو را روی یک کاغذ سفید قرار دهید و آن دو را با یکدیگر مقایسه نمایید.

اما هنگام انتخاب رنگ الماس مهم ترین عامل جواهراتی است که می خواهید الماس خود را روی آن نصب کنید اگر می خواهید سنگ گرانقیمت خود را روی طلای سفید یا پلاتینیوم نصب کنید الماسی با گرید تا G می تواند انتخاب خوبی باشد. ولی اگر می خواهید الماس خود را روی طلای زرد استفاده کنید بهتر است که الماس شما خیلی بی رنگ نباشد. الماس از گرید J کم کم شروع می کند به زرد شدن.

گرد آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: ارزش الماس با توجه به رنگ آن , ,
برچسب‌ها: ارزش الماس , رنگ آن , ارزش الماس با توجه به رنگ آن ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

       

 مصنوعات نقره طرفداران خاص خود را دارند از نقره در جواهرات، ظروف آشپزخانه همچنين به عنوان كالايي سرمايه اي و... استفاده مي شود. متاسفانه نقره خيلي زود تيره مي شود و رنگ و لعاب خود را در برابر رطوبت و برخي مواد از دست مي دهد. البته راه نگهداري نقره بسيار ساده است و مي توان بدون هزينه زياد آنها را تميز و براق نگه داريد. براي اين منظور اين نكات را بخوانيد تا بتوانيد از نقرجات خود محافظت كنيد.

 

 

  • چند تكه گچ در محلي كه مصنوعات نقره خود را نگه مي داريد قرار دهيد. مي توانيد آنها را در كشوي يا جعبه جواهرات خود قرار دهيد. گچ رطوبت را جذب مي كند و به اين ترتيب مانع از كدر شدن آن در برابر رطوبت مي شود.

  • هر تكه نقره را در يك پلاستيك زيپ دار قرار دهيد فراموش نكنيد هر قطعه نقره را جداگانه در يك پلاستيك قرار دهيد. ولي آنها را در پارچه اي كه از مواد شيميايي ساخته شده است نپيچيد.

  • هر قطعه نقره را قبل از اينكه در داخل پلاستيك قرار دهيد در داخل دستمال كاغذي بپيچيد.

  • كيسه هاي كوچك سيليكاژل را در محلي قرار دهيد كه نقره هاي خود را نگه مي داريد. اين كيسه ها را در داخل جعبه هاي لوازمي كه مي خريد خواهيد يافت كه به آن رطوبت گير هم مي گويند.

  • ظروف نقره خود را در جعبه هاي مخصوص نگهداري نقره قرار دهيد يا آنها را در جعبه اي چوبي كه نخ كشي شده يا آب بندي شده است نگهداري كنيد.

نكته ها:

  • ورق هاي مقوايي معمولا باعث تيره شدن نقره مي شود بنابراين آنها را در جعبه هاي مقوايي قرار ندهيد.

  • كاغذ روزنامه و تسمه هاي لاستيكي باعث صدمه ديدن نقره مي شوند چون با آنها واكنش مي دهند.

نوشته: برانياك

ترجمه: علي يزدي مقدم

 

مصنوعات نقره طرفداران خاص خود را دارند از نقره در جواهرات، ظروف آشپزخانه همچنين به عنوان كالايي سرمايه اي و... استفاده مي شود. متاسفانه نقره خيلي زود تيره مي شود و رنگ و لعاب خود را در برابر رطوبت و برخي مواد از دست مي دهد. البته راه نگهداري نقره بسيار ساده است و مي توان بدون هزينه زياد آنها را تميز و براق نگه داريد. براي اين منظور اين نكات را بخوانيد تا بتوانيد از نقرجات خود محافظت كنيد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: حفاظت از نقره در برار کدر شدن , ,
برچسب‌ها: حفاظت , نقره , حفاظت از نقره , حفاظت از نقره در برار کدر شدن ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

آیا میدانستید که طولانی ترین لباس عروس دنیا به طول ۱۰ متر است ؟

آیا میدانستید که
 روز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است ؟

آیا میدانستید که
 جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاک‌کن شیشه و چاپگرهای لیزری را زنان اختراع کردند ؟

آیا میدانستید که
 تمامی خرس‌های قطبی چپ ‌دست هستند ؟

آیا میدانستید که
 فیل ها تنها جانورانی هستند که قادر به پریدن نیستند ؟

آیا میدانستید که
 استفاده از هدفون در هر ساعت باکتریهای موجود در گوش را تا ۷۰۰ برابر افزایش میدهد ؟

آیا میدانستید که
 نظیر اثرانگشت، اثر زبان هر شخص نیز متفاوت است ؟


آیا میدانستید که
 انسان‌های راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش از چپ دست‌ها عمر می‌کنند ؟

...


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: آیا می دانیدهای علمی و شگفت انگیز , ,
برچسب‌ها: آیا می دانید , علمی , شگفت انگیز , آیا می دانید های علمی و شگفت انگیز ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

52-آیا می‌دانید ما یک داروخانه کامل در بدن خود داریم و می‌توانیم هر دارویی را در بدن خود تولید کنیم؟

53-آیا می‌دانید کالبد‌شکافی انسان‌های جدید بسیار بیشتر از انسان‌های قدیمی طول می‌کشد؟

54-آیا می‌دانید پیام‌های عصبی با سرعتی برابر با 170 مایل در ساعت به مغز رسیده و از مغز به سلول‌های عصبی می‌رسند؟

55-آیا می‌دانید بدن یک انسان معمولی به اندازه کافی شامل "سولفور" برای کشتن تمام شپش‌های بدن یک سگ، "کربن" برای ساخت نه‌صد مداد، "پتاسیم" برای آتش زدن یک توپ فوتبال، "چربی" برای ساختن هفت قالب صابون، "فسفر" برای درست کردن سر 2200 کبریت و "آب" برای پر کردن ده تنگ را دارد؟

56-آیا می‌دانید پیشانی انسان مرکز دمای انسان است؟ یعنی اگر شما دمای پیشانی‌تان را تغییر دهید، دمای بدن‌تان هم به همان انداره تغییر می‌کند؛ این یکی از دلایلی است که وقتی ما می‌خواهیم ببینیم که آیا تب داریم یا نه، دست‌مان را روی پیشانی می‌گذاریم؟

57-آیا می‌دانید مغز در هنگام خواب فعال‌تر از وقتی است كه تلویزیون می‌بینید.

58-آیا می‌دانید مغز یک انسان در طول یک روز بیشتر از تمام تلفن‌های جهان به سلول‌ها پیام عصبی می‌فرستد؟

 

...


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: آیا می دانیدهای علمی و شگفت انگیز , ,
برچسب‌ها: آیا می دانید , انسان , علوم پزشکی , آیا می دانید در مورد انسان و علوم پزشکی ,
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1396
نویسنده : مهدی سلیمانی

 

1-آیا می‌دانید چشم انسان معادل یك دوربین 135 مگاپیكسل است. شبکه چشم 135میلیون سلول احساس دارد که مسئولیت گرفتن تصاویر و تشخیص رنگ‌ها را بر عهده دارد.

2-آیا می‌دانید تنها قسمت بدن که خون ندارد، "قرنیه" چشم است؟

3-آیا می‌دانید غیرممكن است كه بتوانید با چشم باز عطسه كنید.

4-آیا می‏دانید که چشم سالم انسان میتواند ده میلیون رنگ مختلف را ببیند و آنها را از یک‏دیگر تمیز دهد؟

5-آیا می‌دانید ضریب هوشی انسان‌های معمولی بین 85 تا 105 است.

6-آیا می‌دانید هر تار موی انسان می‌تواند تا وزن 100 گرم رشد كند.

7-آیا می‌دانید بلندترین موی سر دنیا 6 متر است.

8-آیا می‌دانید هر تار موی انسان می‌تواند تا وزن یك‌صد گرم رشد کند؟

9-آیا می‌دانید آقایان روزانه 40 تار مو و خانم‌ها 70 تار موی خود را از دست می‌دهند.

10-آیا می‌دانید یك انسان نهایتاً می‌تواند با سرعتKm 35 در ساعت بدود.

11-آیا می‏دانید که بیشترین سرعتی که انسان آن را تجربه کرده است، چهل‏هزار کیلومتر در ساعت در سال 1969 با سفینه "آپالو10" بوده است؟

12-آیا می‌دانید عمر مفید انسان‌ها در كف دستشان نوشته شده است، نگاه كنید. 63 = 18 – 81

13-آیا میدانستید که شیارهاى کف دست کمکی براى بهتر گرفتن اشیاء است؟

14-آیا میدانید فاصله بین مچ دست تا ارنج برابر با طول کف پا است

15-آیا می‌دانید 56 درصد افرادی كه دست چپ هستند، تایپیستند.

16-آیا می‌دانید حدود 13 درصد مردم چپ دست هستند، این رقم در گذشته 11 درصد بود.

17-آیا می‌دانید درازترین ناخن دست دنیا مربوط به زنی امریكایی است كه هر ناخن او 6 متر است.

18-آیا می‌دانید: یازده درصد جمعیت جهان را چپ‌دستان تشکیل داده است؟

19-آیا می‌دانید اعصابی كه در بدن شما وجود دارند به اندازه فاصله زمین تا ماه است.

20-آیا می‌دانید در 150 سال گذشته قد افراد در كشورهای صنعتی 10 سانت رشد داشته است.

21-آیا می‌دانید انسان در سال 3000 قد متوسط 2 متر و 120 سال عمر و پوست قهوه‌ای خواهد داشت.

22-آیا می‌دانید هر انسان می‌تواند 1 دقیقه نفس خود را حبس كند و ركوردش در جهان 8.5 دقیقه است.

23-آیا می‌دانید هر فردی در طول 24 ساعت 23 هزار بار نفس می‌كشد.

 ...


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: آیا می دانیدهای علمی و شگفت انگیز , ,
برچسب‌ها: آیا می دانید , انسان , علوم پزشکی , آیا می دانید در مورد انسان و علوم پزشکی ,

آخرین مطالب

/
این سایت برای پیشرفت و موفق بودن آینده سازان ایران و استفاده های بهینه برای عامه مردم تهیه شده است پس به خوبی از این مطالب استفاده لازم را ببرید.